Pierwsza edycja Gift Show Poland zakończona

Prawie 3 tys. osób zgromadziły premierowe targi Gift Show Poland odbywające się w dniach 22-24 maja br. w Centrum MT Polska w Warszawie. Nie zabrakło wśród nich przedstawicieli branży upominkowej, jak i indywidualnych zwiedzających, którzy na miejscu poszukiwali inspiracji na oryginalne prezenty. Przez trzy dni na stoiskach swoje pomysły na upominki na różne okazje prezentowali wystawcy nie tylko z Polski, ale i z zagranicy, w tym chociażby z dalekich Chin, Rwandy, a także Łotwy, Rosji czy Słowacji. Równolegle podczas targów wyłonione zostały najlepsze projekty prezentów w konkursie Best Gift Design. Przygotowano też dodatkowe atrakcje jak warsztaty scrapbookingu i zajęcia dla najmłodszych, w których łącznie wzięło udział około 250 osób. Z myślą o branżowych zwiedzających zorganizowano zaś Forum Branży Prezentowo-Upominkowej z szeregiem prelekcji poświęconych zagadnieniom rynkowym.

Katalog upominków

Targi Gift Show Poland oferowały przegląd różnorodnych inspiracji prezentowych na różne okazje, począwszy od upominków okolicznościowych na urodziny, śluby, święta czy parapetówki, po typowo biznesowe jak gadżety promocyjne bądź podarunki dla partnerów handlowych. Na stoiskach dostępne były m.in. artykuły biurowe, reklamowe, dekoracyjne i oświetleniowe, a także tekstylia, ceramika, zabawki i biżuteria. - W ofercie mamy wyroby robione ręcznie w Rwandzie przez stowarzyszenia kobiece, wykonane choćby z papieru czy bananowca. Te targi to bardzo dobra okazja, zarówno dla kraju, jak i dla firmy, żeby pokazać swoje artykuły – powiedziała Francine Umutesi, szefowa Rwanda Diaspora in Poland, obecna na stoisku Rwandan Arts and Crafts, gdzie prezentowane były oryginalne torby, bransoletki czy elementy dekoracyjne. Równolegle w ramach pomysłów na upominki można tu było zapoznać się z ofertą win z winnicy De Grendel w RPA. Nie zabrakło też słodkości, kosmetyków, akcesoriów do telefonów komórkowych czy urządzeń do druku 3D. Oprócz propozycji prezentów na targach można było znaleźć szereg pomysłów na atrakcyjne opakowanie upominków. Ofertę w tym zakresie prezentowała firma Feniks Sp. z o. o. z Krosna, producent m.in. ręcznie wykonywanych torebek okolicznościowych i pudełek. - Mamy opakowania okolicznościowe na rozmaite okazje, również na śluby, komunie lub bankiety uroczyste, bo jesteśmy w stanie wykonać wszystko na wymiar – mówi Radosław Zając z firmy Feniks.

Najlepsze projekty i atrakcje

Pierwsza edycja Targów Gift Show Poland była też okazją, by wyłonić najlepsze projekty upominków. W tym celu zorganizowany został konkurs Best Gift Design odbywający się pod patronatem Instytutu Wzornictwa Politechniki Koszalińskiej oraz Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi. Za najciekawszy pomysł prezentowy jury złożone m.in. z przedstawicieli branży upominkowej uznało ręcznie robione ołówki „Rzeźbiony ogryzek”, wykonane z drewna lipowego w naturalnym kolorze. Autorem projektu jest Monika Kurzyńska, która w nagrodę otrzymała voucher o wartości 5 tys. zł. Na drugim miejscu znalazły się wykonane z tektury recyklingowej „Szachy Składane” oraz filcowa lalka przytulanka „Filcanka”. Trzecie miejsce zajęły z kolei „Winoteczka”, czyli torba dla miłośników wina, „Kartonlove Serce” do samodzielnego złożenia i ozdobienia oraz „Słodki Bukiet” tj. ciastka na patyku.

W programie targów znalazło się też wiele atrakcji. Na stoisku firmy Słodka Cytrynka dla najmłodszych przygotowano zajęcia z tworzenia artystycznych lizaków, w których wzięło udział około 150 maluchów. Z myślą o dorosłych przygotowano zaś warsztaty scrapbookingu, cardmakignu i decoupage, w których wzięło udział ponad 100 osób. Dla przedstawicieli rynku upominkowego zorganizowane zostało zaś Forum Branży Prezentowo-Upominkowej. W ramach tego wydarzenia przygotowane zostały bezpłatne prelekcje poświęcone rozwojowi firm działających na w tym sektorze. Inicjatorem spotkania było Polskie Stowarzyszenie Branży Prezentowej.

 

Statystyka w pigułce:

Wśród blisko 3000 tysięcy odwiedzających: 1/3 stanowili profesjonaliści, 95% odwiedzających pochodziło z Polski, 5% to odwiedzający zagraniczni (ze Słowacji, Łotwy, Holandii, Portugalii, Ukrainy, Rosji, Turcji, Belgii, Iranu, Rwandy, Indonezji, Indii, Wietnamu i  Korei Południowej).

 

Fotorelacja z targów:

 

Pierwszy dzień targów

Drugi dzień targów

Trzeci dzień targów

Back to top